Tiina Ahola

Tietoa minusta
Sovelluskehittäjä HAMK Tech -tutkimusyksikössä: hyötysovellusten kehittäminen Unreal Engine -pelimoottorilla (visualisointi, ohjelmointi, virtuaalitodellisuus- ja työpöytä-sovellusten tekeminen) sekä teollisuuden CAD-mallien muuntaminen pelimoottoreille sopivaan muotoon.
Hankkeeni ja projektini
Nykyiset
Menneet (HAMK Smart -tutkimusyksikön alla)
- VATTU – Valmistavan teollisuuden virtuaaliset tuotteet
- Hankkeessa tehdyn VR-koulutussovelluksen esittelyvideo
- Hankkeessa tehdyn XR-tuotekonfiguraattorin esittelyvideo
- ”Did we really just take a NASA astronaut for a spacewalk?” HAMK blogi
- ”VR Aamu – VR- ja AR-demoja Tampereen aamussa” HAMK blogi
- ”Unreal Studio: yritysten 3D-mallit suoraan pelimoottorille”
- ”Twinmotion vähentää arkkitehtuurien työtä” HAMK blogi
- ”CaseStudy CAD-mallien hyödynnettävyydestä: ESS” HAMK blogi
- ”VATTU–hankkeen loppuwebinaari katsaus” HAMK blogi
- 5G START – Valmistautuminen 5G Hämeeseen
- Hankkeen esittelyvideo
- ”Hämeenlinnan Asemanrannan virtuaalimallit” HAMK Beat -julkaisu
- ”Ahola, T., Lavonen, T. & Saarinen, M. (2022). Datan hyödyntäminen Asemanrannan virtuaalimallissa”, HAMK Unlimited Professional -julkaisu
- Terveellinen Digitalo
- ÄlyKaupunki
- Ruiskuntestauskoulutuksen virtualisointi (2023)
- Utelias 1.0
- Laajennetun todellisuuden Häme
- Älykkyydestä uutta vastuullista muotoilua, muotia, osaamista ja liiketoimintaa
- Virtual Häme – Muodin Muuttuva Maisema” -virtuaalinäyttelyn esittelyvideo
- Kerkola, H. & Ahola, T. (2024): Digitaaliset työkalut innostavat muotialan pk-yrityksiä kehittämään toimintaansa HAMK Beat -julkaisu
- Snapchat Lens Studion (4.55.1 -versio) käyttöohjeet sekä ohjeet korvakoru-lensin tekemisestä Earring try-on -esimerkkiprojektia hyödyntämällä
- Muuta