HAMKin brändiohjeisto
Ydinviestit
Kärkiviesti
Maailman parastajat
Meitä yhdistää into tarttua toimeen ja rakentaa yhteistä tulevaisuutta oikeilla teoilla. Tervetuloa HAMKiin, muutos on käsissäsi.
Kärkiviesti englanniksi
The Bettermakers
We are united by the idea of saving our future with real actions. Welcome to HAMK, you’re here to make a change.
Tukisloganit
Tervetuloa HAMKiin, muutos on käsissäsi
Suuret matkat tehdään ihmisen kokoisin askelin
Tukisloganit englanniksi
Welcome to HAMK, you’re here to make a change
Every giant leap starts with a small step.
Yleisesittely
Hämeen ammattikorkeakoulu (HAMK) on oppimis- ja tutkimusyhteisö tekijöille, jotka haluavat muuttaa maailmaa. Meitä on yli 10 000 biotalouden, hyvinvoinnin, koulutuksen, liiketoiminnan, muotoilun ja teknologian tulevaisuuden tekijää. Toimimme seitsemällä kampuksella, verkossa ja kansainvälisesti. Opiskelijoille, henkilöstölle ja yhteistyökumppaneillemme tarjoamme erinomaiset työkalut ja ympäristöt tehdä työtä ja hyödyllisiä tekoja yhdessä.
Visuaalinen ilme
Logo
HAMK-logo koostuu logosymbolista ja HAMK-nimenkirjoitusastusta. Ensisijaisessa logoversiossa on mukana myös ammattikorkeakoulun koko nimi.
Logosta löytyy kieliversiot sekä suomeksi että englanniksi.
Suomenkielistä logoversiota käytetään suomenkielisissä yhteyksissä ja englanninkielistä englanninkielisissä. Käyttötilanteissa, joissa on sekä suomen- että vieraskielisiä yleisöjä (esim. opasteet, kyltit) käytetään ensisijaisesti englanninkielistä versiota.
Typografia
TT Rounds Neue
(Fontspring/Typetype)
TT Rounds Neue on ensisijainen fontti, ja sitä tulee käyttää otsikoissa kaikessa HAMK-viestinnässä aina kun mahdollista. Se on lisensoitu käytettäväksi kaikissa HAMKin visuaalisen ilmeen sovelluksissa.
Fontista on käytössä kaksi leikkausta, DemiBold ja Condensed DemiBold.
Inter
(Google font / Rasmus Andersson)
Inter on leipätekstin ensisijainen fontti, jota tulisi käyttää kaikessa HAMK-viestinnässä. Inter-fontista on käytössä useita leikkauksia.
Korvaavat fontit MS Office -ohjelmissa
MS Office -ohjelmissa käytetään korvaavia fontteja.
Arial Rounded MT -fontti korvaa TT Rounds Neue -fontin otsikoissa.
Arial-fontti korvaa Inter-fontin leipäteksteissä.
Värit
HAMK-väripaletissa on laaja kirjo värejä, joita voidaan käyttää viestinnässä tekstin taustoissa tai graafisissa elementeissä. Värien käyttöä voidaan soveltaa kirkkaista väreistä murrettuihin tilanteesta riippuen.
Teksteissä ja tunnuksissa käytetään ensisijaisesti neutraaleja sävyjä.
Saavutettavuus on HAMKille tärkeää. Siksi brändiohjeistossa esitellyt väriyhdistelmät täyttävät WCAG-ohjeistuksen AAA-tason kontrastisuhteet.
Graafinen elementti
HAMKin graafinen elementti perustuu logosymboliin. Sitä voidaan käyttää värillisenä kuviona tai sijoittaa valokuvan päälle.
Graafisen elementin oletusmuoto on laajennettu logosymboli. Sitä voidaan muokata jättämällä pois viivoja tai rajaamalla pois osia.
Lisätietoja
Jos tarvitset lisätietoja, ohjeita tai lisämateriaaleja HAMKin brändiohjeistukseen tai visuaaliseen ilmeeseen liittyen, ota yhteyttä markkinointisuunnittelijaamme!