TOIMIVAN MONIALAISEN YHTEISTYÖN MITTARI

Toimiva monialainen yhteistyö


Tämä on mittari, jonka avulla voit arvioida monialaisen yhteistyön toimivuutta tiimeissä sekä työyhteisöissä. Monialaisuusmittarin teemat ja osiot pohjautuvat tutkittuun tietoon. Monialaisuutta koskevissa tutkimuksissa on löydetty tekijöitä, jotka edistävät tai estävät toimivan yhteistyön syntymistä. Näitä käsittelimme artikkelissamme ”Matkalla monialaisuuteen” ja laadimme monialaisuusmittarin väittämät näiden tekijöiden pohjalta. Mittarin ensimmäinen versio perustuu TESSU-Tehdään yhdessä ohjausta -projektissa (ESR) tehtyyn työhön.

Lue lisää ja tutustu lähteisiimme:

Lilja, T., Pukkila, P. & Helander, J. (2021a). Nuorten asiakasosallisuus monialaisessa ohjaus- ja neuvontapalvelussa. Havainnointitutkimus ohjaustilanteista Ohjaamoissa. Nuorisotutkimus, 39(1), 21–36. https://journal.fi/nuorisotutkimus/article/view/121390

Lilja, T., Pukkila, P. & Helander, J. (2021b). Monialaisen ohjauksen rakentuminen ohjaustilanteissa: onko monialainen ohjaus monialaista? Kasvatus, 3, 282–296. https://doi.org/10.33348/kvt.112560

Mittarin täyttöohje

- Ota näkökulmaksesi oma tiimisi tai työyhteisösi, jossa toimit.
- Arvioi väittämien paikkansa pitävyyttä omasta henkilökohtaisesta näkökulmastasi.

Työryhmä: Päivi Pukkila, Jaakko Helander ja Taru Lilja, HAMK Edu -tutkimusyksikkö.

Hyviä hetkiä monialaisuuden parissa!
Hämeen ammattikorkeakoulun logo