Hyppää sisältöön
Etusivu Älysormukset kertovat opettajien kuormituksesta – podcastissa sukelletaan korkeakoulupedagogiikan kiinnostavimpiin kysymyksiin 

Älysormukset kertovat opettajien kuormituksesta – podcastissa sukelletaan korkeakoulupedagogiikan kiinnostavimpiin kysymyksiin 

Miltä tuntuu opettaa tilanteessa, jossa vuorovaikutus opiskelijoiden kanssa puuttuu? Hämeen ammattikorkeakoulussa tätä ei enää tarvitse arvailla – opettajien hyvinvointia tutkitaan parhaillaan älysormusten avulla. Ensimmäisiä tuloksia on jo saatu. Tästä ja korkeakoulupedagogiikan muista ajankohtaisista aiheista kuullaan HAMKin uudessa podcastissa. 

HAMKiin perustettiin hiljattain Korkeakoulupedagogiikan tutkimus- ja kehittämisyksikkö. Hyvinvoivaa pedagogiikkaa –podcastin ensimmäisessä osassa yksikön johtaja Liisa Postareff kertoo paitsi älysormustutkimuksesta, myös siitä, miksi yksikkö tarvittiin ja mikä siinä on ainutlaatuista. Lisäksi haastattelussa pureudutaan kolmeen isoon teemaan, joita yksikössä nyt ja jatkossa erityisesti tutkitaan ja kehitetään:

Opiskelijoiden ja opettajien hyvinvointiin paneudutaan podcastin tulevissa jaksoissa lisää ja hieman eri näkökulmasta yksiköiden asiantuntijoiden kanssa.

Miksi kuunnella?

Podcast tarjoaa syväsukelluksen siihen, miten korkeakoulupedagogiikkaa kehitetään Suomessa ja mitä se tarkoittaa opiskelijoille, opettajille ja koko korkeakouluyhteisölle. Miten HAMK aikoo vastata tulevaisuuden koulutuksen haasteisiin? Jakso löytyy sekä videona että pelkkänä audiopodcastina.