HAMK uudisti brändinsä – tältä näyttää ja kuulostaa Maailman parastajat!
Hämeen ammattikorkeakoulu kirkasti brändinsä tavalla, joka kuvastaa hamkilaisten ja opiskelijoiden halua tehdä maailmasta parempi paikka elää. Uusi brändi kiteytyy sanapariin Maailman parastajat.
Tarve brändin uudistamiselle nousi tarpeesta kertoa entistä selvemmin siitä uudistuneesta ja merkityksellisestä työstä, jota HAMKissa tehdään.
”Me kehitämme koulutustamme ja tutkimustamme määrätietoisesti eteenpäin, ja olemme tehneet valtavan harppauksen niiden 30 vuoden aikana, jotka olemme toimineet yhtenäisenä HAMKina. Uusi brändimme kuvaa entistä paremmin sitä, mitä me nyt olemme ja mitä me haluamme tarjota opiskelijoillemme, koko yhteisöllemme ja tälle alueelle”, kertoo HAMKin rehtori Pertti Puusaari.
Uudistettu brändi kiteytyy sanapariin Maailman parastajat.
”Me HAMKissa haluamme parastaa maailmaa ja tehdä suuriakin muutoksia, mutta ihmisen kokoisin askelin. Jokainen voi löytää oman tapansa vaikuttaa ja tehdä merkityksellisiä asioita työssään ja opinnoissaan”, Puusaari kuvailee.
Uuden brändin ydinsanomaa työstettiin vahvasti koko korkeakoulyhteisöä osallistaen. Varsin nopeasti ydinajatuksiksi nousivat se, miten sekä nykyisiä hamkilaisia että tulevia opiskelijoita, yhdistää huoli maailman tilasta, sekä se, miten oman työn merkityksellisyys nousee yhä tärkeämmäksi.
HAMK teetti myös kyselyn, jolla kartoitettiin 16–25-vuotiaiden nuorten ajatuksia isoista, maailmaa liikuttavista teemoista sekä siitä, kuinka motivoituneita nuoret ovat vaikuttamaan asioihin omilla opiskelu- ja uravalinnoillaan.
Kyselystä ilmeni, että lähes 70 prosenttia nuorista pitää tärkeänä, että pääsee tulevassa työssään vaikuttamaan maailmaa liikuttaviin, isoihin asioihin.
”Kyselyn tulokset vahvistivat, että olemme oikealla tiellä: haluamme entistä vahvemmin tarjota mahdollisuuksia rakentaa yhteistä tulevaisuuttamme entistä paremmaksi”, Pertti Puusaari kertoo.
Uudistuksen yhteydessä HAMKin logo ja visuaalinen ilme uudistuivat täysin. Uusi ilme on aiempaa värikkäämpi ja lähestyttävämpi. Se alkaa vähitellen elää HAMKin seitsemällä kampuksella, ja uuden logon mukaiset kyltit ovat jo nousseet Hämeenlinnan korkeakoulukeskuksen katolle.
Brändiä työstettiin yhteistyössä business design -toimisto Kuudennen kanssa.
”HAMKissa brändiä lähdettiin uudistamaan niin kuin kuuluukin: strategian pohjalta, kohderyhmiä kuunnellen ja kansainvälistyminen mielessä. Brändi ei ole pintaa vaan syntyi yhteisenä ponnistuksena sen pohjalta mitä hamkilaisuus on”, Head of Strategy Matti Lehto Kuudennelta sanoo.
Lisätietoja:
Pertti Puusaari
Rehtori-toimitusjohtaja
Ylin johto ja kehittäminen